Ние стоим на ръба на една много очаквана нова година. Ваксините се въвеждат, положителните промени се увеличават в областите на расово равенство и климатични действия и е справедливо да се каже, че повечето хора се чувстват предпазливо оптимистично към 2021 г.
За маркетолозите планирането за 2021 г. ще изглежда малко по-различно от предишните години. Макар да е вярно, че промяната е постоянна в маркетинга, 2020 г. разтърси полето толкова драматично, че много търговци преразглеждат всичко.
1. Активно доставяне на съдържание.
Чрез вашите социални мрежи, обхват на маркетинг по имейл и други, вие поемате инициативата да доставяте съдържание на настоящи и потенциални клиенти.
2. Поддържане на библиотека с пасивно съдържание.
Вие поддържате съдържание онлайн, като улеснявате клиентите да откриват и изследват това, което предлагате, и предоставяте на настоящите клиенти всичко необходимо, за да се възползват максимално от вашия продукт или услуга.
3. Създаване на по-добро съдържание.
Докато научавате повече за това какво работи и развивате по-задълбочено разбиране на предизвикателствата на вашите клиенти, вие създавате нови и по-добри ресурси за настоящите клиенти. Освен това разкривате доказани начини да информирате новите купувачи за вашата марка.
4. Предоставяне на по-добри възможни клиенти на вашия екип по продажбите.
Клиентите, които четат, преглеждат и изживяват вашето съдържание – и продължават да се придържат – са готови да вземат решения, когато вашите търговски представители се обадят.
Възраждането на социалните медии
Една маркетингова дисциплина, която отново се издига през 2020 г., са социалните медии. Има смисъл – тъй като светът беше принуден да остане физически дистанциран, социалните медии преодоляха пропастта и ни поддържаха свързани със семейството, приятелите и марките, които обичаме.
До началото на тази година повечето марки знаеха къде се намират в социалните медии. Те имаха правилния баланс между ангажираност, слушане, съдържание и реклама. След като обаче пандемията удари, правилата на играта се промениха.
Нови социални правила за търговците
Hootsuite, най-широко използваната платформа за управление на социални медии, току-що пусна своя годишен доклад за социалните тенденции, за да помогне на маркетолозите да начертаят своя курс през 2021 г. Докладът се основава на проучване сред 11 189 търговци и е допълнен с идеи от интервюта с десетки експерти от индустрията и изследвания на трети страни от водещи анализатори в бранша. Ето някои акценти за търговците:
Тенденция №1: Състезанието за възвръщаемост на инвестициите: Социалното преодолява пропастта към ново изживяване на клиентите
Почти три четвърти от анкетираните маркетингови специалисти класират „увеличеното придобиване на нови клиенти“ като най-добрият им резултат за социалните медии през 2021 г., което е 58% повече в сравнение с предходната година. Само че транзакциите не създават запомнящи се марки или осигуряват дългосрочен растеж.
През 2021 г. търговците ще продължат да използват социалните медии, за да изпълнят два еднакво неотложни императива:
1. Осигурете краткосрочна възвръщаемост на инвестициите с насочени маркетингови тактики за изпълнение.
2. Изграждане на иновативни цифрови преживявания за спечелване на дългосрочна лоялност.
Треньорът по красота на Clarins взема цифровия брояч на грима с онлайн уроци, споделени през периодите на заключване.
Тенденция №2: Тишината е златна: Марките намират своето място в разговора.
Много марки направиха грешката, опитвайки се да се възползват от повишената активност в социалните медии по време на пандемията, изцяло пренебрегвайки факта, че хората преди всичко искаха да се свързват помежду си, а не марки.
В по-голямата си част тези марки рано видяха грешката в своите пътища и спряха разходите за реклама, пренасочвайки фокуса към реакция при кризи, социални грижи за клиентите и ангажираност. През 2021 г. маркетолозите ще се стремят да придават повече стойност на съдържанието над ангажираността – пасивната аудитория все още консумира вашето съдържание.
Марки като Гинес се настройват на цайтгайст, давайки на хората причина да се свързват помежду си с виртуална бира.
Тенденция №3: Много повече от добре: поколение, пренебрегнато от дигиталните търговци, процъфтява в социалните мрежи.
Маркетолозите обикновено се насочват към бейби бумърите чрез традиционната телевизионна реклама, която все още е един от най-ефективните начини за достигане до тях. През последните 4 години обаче се наблюдава увеличение от 66 точки на бебето-бумери, откриващи нови марки и продукти чрез социалните медии, а над една четвърт от бебе-бумерите прекарват дори повече време в социалните платформи в резултат на пандемията. През 2021 г. социалните маркетолози ще продължат да изследват тази все по-разумно дигитално ориентирана аудитория.
Poundland е един пример за марка, споделяща генерирано от потребителите съдържание, за да увеличи благоприятността на марката с бебешки бумери.
Тенденция №4: Познавам ли ви? Обвързването на ангажираността с идентичността дава нов тласък на напредналите търговци.
Пандемията даде на ръководителите отново признателност за социалните медии, които се превърнаха в най-силния мост за свързване с клиенти, след като толкова много традиционни стратегии се сринаха.
Изследването на Hootsuite установи, че 85% от организациите, които интегрират социални данни в други системи, имат доверие в способността на тяхната организация да прецизира количествено ROI на социалните медии.
През 2021 г. търговците ще предприемат стъпки за преодоляване на разликата между ангажираността и идентичността на клиентите, като свържат повече клиентски данни със социални данни.
Pierre & Vacances Center Parcs Group обединява социалните и CRM за по-задълбочено разбиране на пътуването на клиентите.
Тенденция №5: Опасностите (и обещанието) за целта: Дръзките марки започват в заседателната зала, а не в първите линии на социалните
През 2020 г. маркетолозите се спънаха под натиск публично да разгледат въпроси, върху които техните организации никога не са се фокусирали. Силните CMOs ще използват интелигентността, събрана от екипите на социалните медии през 2021 г., за да помогнат на организацията да се адаптира към новите убеждения на купувачите и да проправи нов път към растеж, който изисква балансиране на двойните изисквания за изграждане на по-добър бизнес и по-добър свят.