Google, разбира се, има дълга история на прилагането на потребителски подход във всичко, което прави. Като част от нашият ангажимент на рекламодатели, никога не продаваме лична информация. Предоставяме на потребителите прозрачност и контрол върху тяхното рекламно преживяване. Съгласно Персонализираната политика за рекламиране, никога не използваме чувствителна информация за персонализиране на рекламите.
През ай 2018 г. Google стартира няколко актуализации, за да помогне на рекламодателите и издателите да спазват Общия регламент за защита на данните (GDPR) в ЕИП.
Днес Google Ads / Google Реклами надгражда този набор от функции, като предлагам ограничена обработка на данни, която ще работи както е посочено по-долу, за да помогне на рекламодателите, издателите и партньорите да управляват спазването им от Калифорнийския закон за поверителност на потребителите (CCPA).
Какво можем да научим за Калифорнийския закон за поверителност на потребителите
Калифорнийският закон за поверителност на потребителите (CCPA) е нов закон за поверителност на данните от google реклами, който установява различни права за жителите на щата Калифорния. Законът се прилага за компании, които извършват дейност с поддръжка на реклами в Калифорния и отговарят на един от няколко критерия, свързани с приходи, обработка на данни и други фактори. CCPA изисква да се даде право на резиденти да се откажат от „продажбата“ на своята „лична информация“ (както законът определя тези условия), като отказът се предлага чрез виден линк „Не продавайте моята лична информация“ на връзката „продава”. CCPA признава някои изключения от дефиницията на „продажба“, така че не всички трансфери на лична информация са „продажби“. Например, прехвърлянето на лична информация на „доставчик на услуги“ съгласно закона не е продажба.
Какво трябва да означава ограничената обработка на данни
Ограничената обработка на данни има за цел да помогне на рекламодателите, издателите и партньорите да посрещнат нуждите си за съответствие с CCPA. С ограничената обработка на данни Google ограничава как използва определени уникални идентификатори и други данни, обработвани при предоставянето на услуги, за да можем да предприемем определени бизнес цели. По отношение на данните, за които се прилага ограничената обработка на данни, тези бизнес цели включват доставка на онлайн реклами, отчитане и измерване, откриване на сигурност и измами, отстраняване на грешки и подобряване и разработване на функции за продуктите. При спазване на условията Google в допълнение към доставчика на услуги за CCPA, ще действа като наш доставчик на услуги по отношение на обработените данни, докато ограничената обработка на данни е активирана.
Ограничената обработка на данни действа различно в Google Ads, Google My Business както и другите продукти на Google. Ние от WEBTIK като Рекламодатели, издатели и партньори, Ви гарантираме, че използването на продукти и услуги на Google, включително ограничена обработка на данни, отговаря на изискванията за съответствие с CCPA. За продукти, при които е необходимо действие за ограничена обработка на данни. Ние ще предоставим възможност на потребители да се съгласи с ограничена обработка на данни на (например, след отказване от потребителя, като кликнете върху връзката „Не продавайте моята лична информация“.
Следните продукти вече работят с ограничена обработка на данни:
- Център за данни за Google реклами
- API за партньор на аудиторията (преди известен като платформа за данни на DoubleClick)
- Оторизирани купувачи
- Campaign Manager / Мениджър на реклами (известен преди като DoubleClick Campaign Manager)
- Дисплей и видео 360 (преди известен като DoubleClick Bid Manager)
- Избор на финансиране
- Съвпадение на клиенти на Google Ads / Google Реклами (по-рано известен като AdWords)
- Продажби в Google Ads Store / Реклама на Онлайн Магазин (преди известни като продажби в AdWords Store)
- Google Analytics / Гугъл Анализ, Analytics 360 и Analytics за Firebase *
- Отзиви на клиенти на Google
- Google Data Studio (електронно табло за анализ с възможност за вграждане в админ панел в сайта)
- Награди на Google за мнение за издатели
- Google Optimize, Google Optimize 360
- Google Таg Manager (Google Мениджър на маркери), Google Мениджър на маркери 360
- Купувачи с отворено наддаване (включително продукти, известни преди като борсови и мрежови наддавания)
- Реклами за търсене 360 (по-рано известни като DoubleClick Search)
- Реклами Waze
Тези продукти вече работят с ограничена обработка на данни. Потребителите на тези продукти не изискват никакви действия.
Следните продукти изискват действия, за да позволят ограничена обработка на данни:
Трябва да се има в предвид, че когато работим в бъдеще при ограничена обработка на данни, някои функции и функционалности няма да бъдат достъпни.
- Ad Manager & Ad Manager 360 (Рекламен диспечер и рекламен мениджър 360)
- AdMob
- AdSense
- Google Ads (Google Реклами) (различни от изброените по-горе услуги на Google Ads)
За повече подробности относно конкретен продукт, GDPR и новата разпоредба CCPA на Google, можете да се свържете с мен Валери Петров от WEBTIK на имейл vpetrov@webtik.bg или на телефон (+359) 883 401 305 за БЕЗПЛАТНА КОНСУЛТАЦИЯ.
Рекламен Мениджър, Рекламен Мениджър 360 (Ad Manager, Ad Manager 360), AdMob, AdSense
Когато Рекламен Мениджър, Рекламен Мениджър 360 AdMob или AdSense работят при ограничена обработка на данни, Google ще ограничи начина, по който използва определени уникални идентификатори и други данни, обработени при предоставянето. Например, Google няма да създава или актуализира профили за персонализиране на рекламите или ще използва съществуващи профили за показване на персонализирани реклами, свързани с данни, към които се прилага ограничената обработка на данни. При ограничена обработка на данни програмните реклами няма да бъдат показвани, ако използват проследяване на реклами от трети страни или показване на реклами от трети страни и заявки за наддаване няма да бъдат изпращани на програмни купувачи на трети страни.
За повече информация, включително как да разрешите ограничена обработка на данни за тези продукти ( Рекламен Мениджър (Ad Manager) , AdMob , AdSense ) можете да се свържете с мен Валери Петров от WEBTIK на имейл vpetrov@webtik.bg или на телефон (+359) 883 401 305 за БЕЗПЛАТНА КОНСУЛТАЦИЯ.
Избор на финансиране
Всички услуги и функции на Избора на финансиране работят при ограничена обработка на данни. В допълнение, Избор на финансиране възнамерява да предостави решение за CCPA за издатели (включително събиране на отказ от потребители и съобщаване на това решение за рекламни маркери) през първото тримесечие на 2020 г. Можете да научите повече за това на имейл vpetrov@webtik.bg или на телефон (+359) 883 401 305 за БЕЗПЛАТНА КОНСУЛТАЦИЯ.
Google Ads (Google Реклама)
Когато Google Ads (Google Реклама) работи при ограничена обработка на данни, Google ще ограничи начина, по който използва определени уникални идентификатори и други данни, обработени при предоставянето. Например, Google Реклами ще деактивира добавянето или актуализирането на списъци за Ремаркетинг (Remarketing), използвайки данни, към които се прилага ограничената обработка на данни. Рекламите с проследяване на реклами на трети страни или показването на реклами от трети страни ще продължат да се показват при определени обстоятелства. Проследяването на кликвания от трети страни ще продължи да работи както обикновено, без промени, когато е активирана ограничена обработка на данни. Ние от WEBTIK ще обърнем специално внимание, за да сме сигурни, че сме предприели каквито и да е мерки по отношение на такива трети страни, които са необходими за удовлетворяване в съответствие с CCPA. Освен това проследяването на преобразуванията ще продължи да работи, когато е активирана ограничената обработка на данни.
За повече подробности относно конкретен продукт, GDPR и новата разпоредба CCPA на Google, можете да се свържете с мен Валери Петров от WEBTIK на имейл vpetrov@webtik.bg или на телефон (+359) 883 401 305 за БЕЗПЛАТНА КОНСУЛТАЦИЯ.
Google Анализ и Google Анализ 360 (Google Analytics, Analytics 360) и Google Analytics / Анализ за Firebase
Съгласно добавянето на доставчик на услуги за CCPA, Google Analytics (Гугъл Анализ) ще действа като доставчик на услуги, при които сме деактивирали споделянето с продукти и услуги на Google. Google Analytics (Гугъл Анализ) предлага колекция от инструменти, които ще позволяват да контролираме как се събират данни и дали се използват за персонализиране на рекламата. Например, ще можем да ограничим обработката на данни за целия си собственост, за трафик само от определени места или за отделни събития. За повече подробности относно конкретен продукт, GDPR и новата разпоредба CCPA на Google, можете да се свържете с мен Валери Петров от WEBTIK на имейл vpetrov@webtik.bg или на телефон (+359) 883 401 305 за БЕЗПЛАТНА КОНСУЛТАЦИЯ.