Бранд мениджър
Дейност |
Човек |
AI |
Анализ на пазара | ✅ | ✅ |
Анализира резултати от продажби | ✅ | ✅ |
Извършване на регулярни пазарни визити за контрол и подпомагане на работата на търговските екипи | ✅ | ❌ |
Ефективно управление на рекламни бюджети | ✅ | ❌ |
Договаряне на изпълнението на планираните маркетинг активности с рекламни агенции и др. доставчици на маркетинг услуги | ✅ | ❌ |
Изработване съвместно с рекламната агенция на конкретни планове за активности за марката | ✅ | ❌ |
Отговорност за контактите и контрола върху качеството на изпълнението на агенции и подизпълнители | ✅ | ❌ |
Генериране на идеи и организиране на търговски промоции, презентации и други активности | ✅ | ❌ |
Може ли изкуственият интелект да съгласува маркетингови планове, да договаря изпълнението на планирани активности с рекламни агенции и други доставчици на маркетинг услуги, да управлява процеса по дизайн и адаптиране на рекламни визии? Не. Но може ли да е ужасно полезен в работата на бранд мениджъра с възможността си да взема решения, генерирани на базата на огромно Количество данни? И още как. Изкуственият интелект за секунди отсява най-работещото сред хиляди послания, при това на индивидуално ниво, стига да е захранен с достатъчно предварителна информация. Оптимизационните процеси в рамките на една кампания също могат да бъдат осъществени от алгоритъм. Но ако тази безценна помощ не е в ръцете на опитен професионалист в сферата, който познава пазара с всичките му криволичещи маркетингови улички, то тя не означава нищо. И тук креативността, която се влага в създаването на истински въздействаща компания, е абсолютно недостижима за Al.