Краудсорсинг сайтове за излагане на COVID-19 във Facebook става вирусен, тъй като SA Health се фокусира върху настройките с висок риск

Група в социалните медии поема проследяването на контакти в свои ръце чрез краудсорсинг сайтове за разкриване на информация – и десетки хиляди южноавстралийци се присъединиха.

Тъй като здравните власти защитават дългите забавяния в публичното изброяване на сайтове за експозиция, група във Facebook се зае със задачата чрез краудсорсинг и споделяне на актуализации.

Групата на SA Community Known Exposure Sites натрупа повече от 40 000 членове от началото на октомври.

Публикациите включват хора, споделящи съобщения, които са получили за местата на експозиция, както и COVID-позитивни южноавстралийци, които доброволно предоставят информация за това къде са били.

Междувременно SA Health актуализира своя списък с места за излагане на COVID-19 най-късно 11 дни след като са били посетени от човек с вируса – въпреки че ваксинираните хора, които са посетили мястото, трябва да поставят под карантина само седем дни след посещението си .

Администраторът на страницата Мич Лий каза, че е изненадана от това колко бързо се е разраснала групата и каза, че това е започнало като начин за „запълване на малка празнина“.

„Само гледайки в социалните медии по това време, имаше много налична информация от различни сайтове“, каза тя.

С нарастващ брой членове, страницата набира повече доброволци, които да помогнат за управлението на притока от заявки, които са получавали.

12-те доброволци на страницата прекарват часове всеки ден, претърсвайки изявления и се опитвайки да ги потвърдят, включително да се свързват с фирми, за да избегнат потенциално фалшиво идентифициране на места като сайтове за излагане.

„Едно от най-големите притеснения беше… какво въздействие ще има това върху малкия бизнес“, каза г-жа Лий.

“Имаме това на преден план на нашите умове от първия ден.”

Източник: www.abc.net.au