Разликата между SEO и SEM е просто, че оптимизацията на търсачките е част от маркетинга на търсачките. И двата процеса имат за цел да увеличат видимостта в търсачките.
SEO е за оптимизиране на вашия уебсайт, за да получите по-високо класиране в органичните резултати от търсенето, докато SEM надхвърля SEO. Той включва други методи, които могат да Ви накарат да посещавате търсачки като PPC реклама.
SEO срещу SEM
Както можете да видите на диаграмата SEO Vs SEM по-горе, типичната страница с резултати на търсачката (SERP) включва два вида резултати. Първият е платените резултати от търсенето, а вторият – резултатите от органичното търсене.
Платените резултати обикновено се обозначават с буквите „AD“, за да помогнат на потребителите да ги различават от органичните резултати. Те се показват отгоре и под органичните резултати от търсенето.
За да накарате уебсайта Ви да се появи на върха на „платените резултати от търсенето“, трябва да използвате реклами PPC.
Можете да направите това чрез различните PPC платформи, предлагани от търсачките на рекламодателите.
Например Google Ads е рекламният инструмент на Google. Microsoft Advertising е рекламната платформа за Bing, всяка търсачка има свой собствен инструмент.
За да накарате уебсайта Ви да се появи на върха на органичните резултати, трябва да използвате добри SEO практики. В обобщение, това означава да имате уебсайт, удобен за SEO и да публикувате съдържание, което удовлетворява намерението на потребителя за определена дума за търсене.
И двата процеса (SEO и PPC) представляват това, което е общоизвестно в дигиталния маркетинг, накратко като SEM. Ето визуално представяне, което ще ви помогне да разберете разликата между тези три термина.
Оптимизация за търсачки (SEO)
За целите на сравнението между SEO и SEM е важно да започнете с дефиницията на SEO, така че да е ясно за всички каква е разликата между двете.
SEO е процесът на оптимизиране на вашия уеб сайт с цел получаване на безплатен трафик от търсачките. Трафикът, идващ от SEO, също се нарича органичен трафик.
SEO е важно, тъй като по-голямата част от трафика на търсачките достига до върха на органичните резултати. Така че, ако искате да получите трафик от търсачките, без да плащате за това, вашият уебсайт трябва да се появи на една от първите 5 позиции.
SEO оптимизиран уебсайт се разбира лесно от роботите на търсачките и това увеличава шансовете за по-високо класиране в SERPS (страници с резултати от търсачките).
Общ преглед на SEO
Има 3 основни типа SEO : техническо SEO, SEO на страницата и SEO извън страницата.
Техническото SEO се отнася до процеса на оптимизиране на вашия уебсайт за фазата на обхождане и индексиране. С техническото SEO гарантирате, че търсачките могат да обхождат и индексират уебсайта ви без никакви проблеми.
Основните компоненти на техническото SEO са:
- XML Sitemap;
- Канонични URL адреси;
- Скорост на страниците;
- Удобство за мобилни устройства;
- Структура на сайта;
- Сигурност на уебсайта.
On-Page SEO се отнася до правила, които можете да приложите на отделни страници и съдържание, така че те да бъдат оптимизирани за конкретни ключови думи.
Основните компоненти на SEO на страницата са:
- Оптимизиране на заглавието на страницата;
- Оптимизация на мета описание;
- Оптимизиране на URL;
- Оптимизиране на изображението (чрез използването на ALT текст );
- H1 Оптимизация на маркера;
- Оптимизиране на съдържанието.
Off-Page SEO сайта се отнася до процеса на получаване на референции ( препратки ) от други уебсайтове. Този процес е с цел повишаване на доверието на вашия уеб сайт в очите на търсачките.
За начинаещи това може да е объркващо, но се опитайте да мислите за това като система за класиране, където уебсайтът, който има най-много референции, се класира по-високо. В този случай референциите са връзки, идващи от други уебсайтове към вашия сайт. Това е и причината, поради която SEO извън сайта се нарича изграждане на връзки.
За да избегнете всякакви недоразумения, не става въпрос само за това колко връзки сте посочили към вашия уебсайт, но и от това къде идват тези връзки (и редица други фактори).
Маркетинг в търсачки (SEM)
SEM е процес на дигитален маркетинг с цел повишаване на видимостта в търсачките или чрез получаване на органичен трафик чрез SEO или платен трафик чрез PPC реклама.
Маркетингът в търсачките е над SEO, но това е само част от дигиталния маркетинг.
Дигиталният маркетинг включва други канали, които можете да използвате, за да увеличите трафика на уебсайта си, освен SEM и SEO, като маркетинг в социални медии, маркетинг по имейл, видео маркетинг и маркетинг на съдържание.
Защо трафикът в SEM е важен?
Маркетинговият трафик в търсачките (или чрез органично SEO или Платено търсене) се счита за най-важния източник на интернет трафик.
Общоприето е, че хората използват търсачките, за да намерят решение на проблем, отговор на въпрос или да се научат как да направят нещо.
Така че, когато търсещите кликват върху уебсайт от резултатите от търсенето или върху реклама, те са по-склонни да конвертират. Уместността на показваните уеб сайтове и реклами прави трафика на SEM по-ценен от всеки друг източник на трафик.
Facebook и Twitter се опитват да оптимизират своите рекламни платформи, за да използват целевия трафик, но въпреки това трафикът, идващ директно от търсачките, има по-добра възвръщаемост на инвестициите.
Помага ли SEM на SEO?
Въпреки това, което много хора мислят, SEM не помага на SEO. Ако използвате PPC, за да насочите конкретни ключови думи и да получите трафик от търсачките, това не влияе положително или отрицателно на вашите SEO усилия.
Класирането на SEO се взема след отчитане на стотици фактори и SEM или PPC кампаниите НЕ са един от тях.
Преглед на PPC
Чрез платена реклама в търсене по същество купувате място за реклама в резултатите от търсачката. Така че, вместо да се опитвате да се класирате на една от челните позиции органично чрез SEO и да получите безплатен трафик, вие плащате, за да се появите пред резултатите от търсенето.
Най-известната рекламна агенция за PSA е Google Ads (официално Google Adwords). Чрез Google Ads можете да накарате рекламите Ви да се показват в резултатите от търсенето с Google и да плащате само за кликванията върху тях.
Това е и причината, поради която целият процес се нарича Pay-per-click или PPC.
Ето преглед на процеса на PPC:
- Създайте акаунт с PPC платформа (например Google Ads)
- Посочете за кои ключови думи искате рекламите Ви да се показват в резултатите от търсенето
- Създайте рекламите си (в момента търсачките показват в резултатите си само текстови реклами)
- Задайте дневния си бюджет и MAX CPC (максималната сума пари, която искате да платите за кликвания върху рекламите Ви)
- Провеждайте кампаниите си и наблюдавайте резултатите
След изчерпване на бюджета рекламите Ви ще спрат да се показват. Важен момент, който трябва да се отбележи е, че докато плащате, за да се показват рекламите Ви в резултатите от търсенето, не е гарантирано, че те ще се показват на най-добрите рекламни позиции.
Това зависи от конкуренцията и колко сте готови да платите на клик, за да осигурите едно от най-добрите разположения на рекламите.
SEO срещу SEM: Кое е по-добро?
Въпреки факта, че SEO е един от двата компонента на маркетинга в търсачки, много търговци, когато се позовават на SEM, имат предвид PPC реклама.
По принцип те смятат, че рекламата за платено търсене е единственият компонент на SEM. В този случай можем да направим сравнение между двете.
Разходи
Обикновено SEO е най-добрата маркетингова тактика за дълготрайни резултати. Уебсайтовете, които се класират високо в органичните резултати за своите целеви ключови думи, могат да получат безплатен трафик 24 часа в денонощието, признаване на индустрията и да се насладят на всички предимства на SEO.
Уебсайтовете, които използват PPC, все още могат да получават целенасочен трафик от търсачките, но те трябва да плащат за това. След като спрат платените кампании, трафикът изчезва.
На този етап е важно да се отбележи, че въпреки че SEO трафикът обикновено се счита за безплатен, отнема много време, усилия и пари, за да стигнете до най-добрите органични резултати.
Пространството за търсене е силно конкурентно за всички индустрии и трябва да направите значителна инвестиция, за да си осигурите една от челните позиции.
Ще трябва последователно да създавате висококачествено съдържание, наемайки SEO експерт, който да помогне в процеса на SEO и оптимизирането на вашия уебсайт със стотици SEO правила.
И така, кое е по-ефективно от гледна точка на разходите, SEO или SEM? Определено SEO. Може да се наложи първоначална инвестиция, но след като стигнете до точка, за да се класирате високо за ключовите думи, които имат значение за вашия бизнес, можете да се насладите на пътуването и „безплатния трафик“ 24/7, без да се притеснявате за рекламните бюджети.
Време
Друга основна разлика между SEO и SEM е, че отнема много време, докато SEO работи и генерира резултати, докато PPC е почти мигновено.
И така, кое е по-добре, зависи от общите ви цели за дигитален маркетинг. Ако искате да получите трафик бързо, тогава можете да започнете със SEM (платена реклама в търсене) и паралелно да работите върху вашата SEO. Ако искате да създадете дълготраен онлайн бизнес, без да разчитате на платен трафик, тогава SEO е вашият отговор.
Риск
Когато вашият бизнес зависи от SEM, трябва да вземете предвид рисковете, свързани със SEO и PPC.
За SEO най-голям риск представляват алгоритмичните промени на Google. Google е най-голямата търсачка, а също и основният източник на трафик за всеки уебсайт. Няколко пъти годишно те пускат промени, които засягат органичните резултати. По време на тези промени е възможно да загубите или спечелите класиране и трафик.
Ако спечелите трафик, това е чудесно, но ако загубите трафик, може да отнеме значително време, за да разберете какво се е объркало.
За PPC най-големият риск са разходите за реклама. Цената на кликване се увеличава всяка година и ако зависи единствено от платения трафик, може да достигнете до точката, в която разходите за реклама надхвърлят приемливите нива. Това означава да останете в бизнеса, може да се наложи да увеличите цените, но това може да намали продажбите и печалбата.
Идеалният сценарий е да достигнете точка, в която можете да получите целеви трафик и от двата канала. Така ако нещо се обърка със SEO или PPC, вашият бизнес няма да бъде напълно засегнат.
Ключови знания
SEM Marketing има два компонента!
- SEO маркетинг;
- PPC маркетинг.
Въпреки че SEO технически е част от SEM, много хора, когато се позовават на SEM, имат предвид процеса на използване на PPC реклами.
Като цяло маркетингът с търсачки е критичен канал за дигитален маркетинг. Ако искате да създадете дълготраен онлайн бизнес, трябва да използвате и двете.
PPC може да ви осигури по-бързи резултати, но ще трябва да продължите да плащате за трафика. SEO отнема повече време за генериране на резултати и изисква по-големи първоначални инвестиции.
И двата процеса имат за цел да увеличат видимостта на уебсайта в търсачките с цел получаване на силно насочен трафик.
За да се свържете с нас, можете да посетите нашата страница с Контакти. Завършените ни проекти, можете да разгледате на нашата страница Начало или на Facebook страницата ни!
Pingback: บุหรี่นอกเก็บเงินปลายทาง
Pingback: ส่งออกสมุนไพรไทย
Pingback: รูปแบบการแทงหวยยี่กี
Pingback: โบท็อกราคา
Pingback: llucabet
Pingback: ฉลากสินค้า
Pingback: rca77
Pingback: บับเบิ้ล
Pingback: แผ่นปูทางเท้า
Pingback: ทัวร์เวียดนาม
Pingback: Instrumental Music Download