Какво представляват UTM връзките и как те могат да помогнат за подобряване на вашия маркетинг в социалните медии

Търговците на социални медии трябва постоянно да тестват стратегии, ако искат да подобрят успеха си в социалните медии. И за да тествате точно своите социални медии, имате нужда от малко повече от това, което предлагат вашите редовни социални медии и анализ на уебсайтове – а именно, трябва да използвате връзки за проследяване на UTM.

В тази публикация в блога ще ви покажа какво представляват връзките за проследяване на UTM и как те могат да помогнат за подобряване на маркетинга ви в социалните медии.
Какво представляват връзките за проследяване на UTM?

UTM връзките за проследяване са URL адреси, към които има прикачени няколко парчета код – наречени UTM параметри – които в крайна сметка ви помагат да проследявате всяка връзка с много подробности.

За да ви дам пример за това как изглежда връзка за проследяване на UTM, това е нещо подобно:
https://www.webtik.bg/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=sale

Както можете да видите, той започва с връзката, която искате да споделите (в случая https://www.lilachbullock.com) и след това последван от няколко UTM параметри: източник (Facebook), носител (Social) и кампания (Sale ).

ПРОМОЦИОНИРАНИ
Какви са UTM параметрите?

За да разберете наистина какво представляват връзките за проследяване на UTM и как работят, трябва да разберете какво означава всеки UTM параметър.
Източник

Ако искате да проследите откъде идва вашият трафик, по-конкретно – освен само Facebook, Twitter или която и да е друга социална мрежа, която използвате – ще трябва да предоставите конкретна стойност за „източник“, която ще бъде точният източник на вашия трафик; например конкретна група във Facebook, определена актуализация и т.н.

По принцип можете да стигнете докъдето искате и да проследите точния източник на трафика си.
Средно

Когато създавате вашата UTM връзка, вие също имате възможност да добавите носител като UTM параметър; което означава видът на трафика, който получавате. Например това може да бъде трафик в социални медии, трафик по имейл маркетинг, трафик в блогове и т.н.
Кампания

Третият много често срещан UTM параметър, който можете да използвате във връзките си, е „кампания“. Това, както подсказва името, се отнася до кампанията, която провеждате.

Например, можете да споделите актуализация, която води до публикация в блог, която е част от кампания за популяризиране на уебсайт – в този случай може да поставите като промоция „промоция на уебсайт“. Или, ако искате да тествате различни стратегии в социалните медии, можете да поставите кампанията си като „тест“, за да ви помогне да проследите резултатите от различните си тестове.

Някакви други параметри, за които трябва да знаете?

Тези 3 са най-често срещаните параметри, тъй като те обикновено предлагат по-голямата част от информацията, от която се нуждаете за точно проследяване на кампания или тест. Някои инструменти обаче ви позволяват да добавяте повече персонализирани параметри (така че можете да създадете всеки UTM параметър, който ви е необходим лично), както и опцията за „динамични“ параметри, която позволява на инструмента да прави промени във вашите UTM връзки автоматично въз основа на това къде вие ги споделяте.
Как проследявате връзките за проследяване на UTM?
Камерата за видеонаблюдение на открито за концепция за сигурност Камерата за видеонаблюдение на открито за концепция за сигурност Гети

За да видите как функционират вашите UTM проследяващи връзки, всичко, от което се нуждаете, е вашият акаунт в Google Analytics: просто отидете на Придобиване -> Кампании, за да видите резултатите от всяка от вашите връзки.

Тук ще можете да видите основна информация за вашия трафик, като например колко трафик сте получили от всяка връзка / източник, както и качеството на този трафик (каква е степента на отпадане, колко страници са били гледани на сесия на средно, колко дълго беше средната продължителност на сесията и т.н.).

Освен това ще можете да проследявате реализациите си за всяка връзка / кампания; но първо трябва да създадете цели за реализация в Google Analytics. След като сте задали цели за реализация (като хора, които се регистрират във вашия имейл списък, посетители, които проверяват целевите ви страници, посетители, които са търсили страницата ви за контакт и т.н.), ще можете точно да проследявате реализациите, които ще бъдат от огромна помощ за вашето тестване, както и за измерване на вашия успех в социалните медии.
Защо да използвам UTM връзки?

UTM връзките са идеални за тестване на различни стратегии, тъй като те могат да ви кажат много повече за вашия трафик, отколкото всеки обикновен анализ (който предлага доста основна информация, като например колко кликвания на актуализация на социалните медии или колко трафика всяка социална мрежа изпраща към вашия уебсайт).

Например връзките за проследяване на UTM могат да ви кажат:

Кои групи в социалните медии карат най-много трафик
Кои коментари за рекламите Ви генерират най-много продажби
Кои социални профили генерират най-много реализации
Кои видове актуализации се представят най-добре по отношение на трафика / ангажираността

Има обаче безброй възможности, когато става въпрос за тестване на социални медии: почти всичко, което искате да тествате, можете да използвате UTM връзки за проследяване, за да помогнете.

Друг начин да използвате тези видове връзки е да измервате възвръщаемостта на инвестициите в социалните медии (или възвръщаемостта на инвестицията), тъй като те ви позволяват да проследявате връзките с толкова много подробности. Например, ако провеждате кампания в социални медии, можете да използвате UTM връзка за проследяване, за да проследите цялата кампания. Или, ако целта ви е да увеличите реализациите чрез социални медии, можете да използвате UTM проследяващи връзки, за да видите.

Kак всяка актуализация и всеки профил / мрежа са повлияли на общия процент на конверсия.
Как се създават връзки за проследяване на UTM?
тетрадка и мишка на бюрото за пространство тетрадка и мишка на бюрото за пространство Гети

Сега, когато говорих защо и как да използвам UTM проследяващи връзки, големият въпрос е как всъщност създавате тези връзки?
Съставител на URL адреси на кампании на Google

Собственият конструктор на URL на кампании на Google е създаден, за да помогне на рекламодателите да проследяват по-точно своите кампании; можете обаче да го използвате, за да създадете свои собствени UTM връзки, които да използвате, както желаете.

Инструментът е доста ясен и лесен за използване; за начало се нуждаете от URL адреса, който искате да проследявате. След това от вас се изисква да добавите само един параметър – източника – но можете също да добавите среда и кампания, за да проследите по-точно резултатите си.

Освен това имате възможност да добавите параметри „срок на кампанията“ и „съдържание на кампанията“, но те са подходящи за рекламодателите.

След като добавите всички параметри, които искате, връзката ще се генерира автоматично (просто превъртете малко надолу, за да я видите), така че можете просто да я копирате и поставите, за да я споделите, където искате.

Друга възможност за създаване на UTM проследяващи връзки е Agorapulse, която (тъй като е инструмент за управление на социални медии) има някои специални функции за потребителите на социални медии; за начало създавате връзката, когато публикувате или планирате актуализация, плюс можете да добавите толкова персонализирани параметри на URM, колкото е необходимо, да съкратите връзката си с Bit.ly и накрая, можете да използвате динамични UTM параметри, за да спестите време.

Винаги, когато подготвяте актуализация, която има връзка, можете да включите UTM проследяване и просто да добавите параметрите, които искате (източник, носител, кампания) – или, както споменах по-рано, да създадете свои собствени персонализирани параметри директно в прозореца за актуализация.

По-рано споменах и опцията „динамичен“; това е много спестяваща време функция, особено за тези, които са активни в няколко социални мрежи или акаунти. Ако искате да проследявате една и съща връзка в различни акаунти / мрежи, изберете „динамичен“ и инструментът автоматично ще промени социалната мрежа или социалния профил в параметъра UTM, за да можете да проследявате резултатите точно, дори ако го споделяте на 5 (или повече) различни социални профили.
Плакат за социални медии SEMRush

Друг добър вариант за търговците на социални медии е SEMRush’s Social Media Poster. Това е инструмент за публикуване и планиране на социални медии, който също има вградена функция UTM.

Можете да използвате този инструмент, за да планирате предварително календара си в социалните медии, както и да публикувате и планирате актуализации.

Що се отнася до UTM builder, той е много лесен за използване; след като добавите връзка към една от актуализациите си, изберете UTM, за да създадете вашата настройка за UTM и да добавите параметри.

От вас се изисква да дадете името на кампанията си, но можете също да добавите носител на кампанията, ако желаете, както и източник на кампания. Или, ако го предпочитате, можете да оставите инструмента да ви свърши работа и автоматично да намери източника.
Заключение

UTM връзките за проследяване могат да бъдат изключително мощни инструменти за търговците на социални медии – просто трябва да ги използвате в пълна степен:

Използвайте UTM връзки за проследяване, когато провеждате кампания в социалните медии, за да можете точно да определите успеха и възвръщаемостта на инвестициите на тази кампания
Използвайте UTM връзки за проследяване, за да тествате непрекъснато нови стратегии в социалните си медии, като например какви типове актуализации се представят най-добре по отношение на трафика / ангажираността / реализациите, върху кои социални мрежи и / или профили да фокусирате вниманието и ресурсите си, кои кампании работят най-добре с вашата конкретна аудитория и т.н.