Ако сте прекарали време да се научите за маркетинговия анализ, вероятно сте попаднали на термина „фунии“. Ако се интересувате какво представляват и как могат да помогнат, тази публикация е за вас.
Какво представляват фуниите?
Несъмнено искате посетителите на вашия уебсайт да предприемат определени действия.
Може би искате те да направят покупка, да се регистрират или да попълнят формуляр. Когато някой направи нещо, което искате да направи, това е известно като преобразуване. Посетителят преминава от сърфиране в предприемане на действието, което искате да предприеме.
Фуния е набор от стъпки, които посетителят трябва да премине, преди да успее да достигне реализацията.
Помислете за фунията за покупка на Amazon. Има няколко стъпки, които посетителят трябва да премине, преди да може да закупи продукт. Ето как изглежда:
Те трябва да посетят Amazon.com
Те трябва да прегледат продукт
Те трябва да добавят продукт в количката
Те трябва да закупят
Има допълнителни стъпки / действия, които могат да бъдат предприети между всяка от тези стъпки, но те нямат значение във фунията за покупка. Например, посетител може да разглежда страницата „Информация“, страницата за контакти и кариерата на Amazon, но не е необходимо да ги броим във фунията, тъй като не са необходими стъпки.
Защо набор от стъпки за преобразуване се нарича „фуния“? Защото в началото на процеса има много хора, които правят първата стъпка. След това, докато хората продължават заедно и предприемат следващите стъпки, някои от тях отпадат, а размерът на аудиторията намалява или се стеснява. (И още за процеса, вашият екип по продажбите се включва, за да помогне за сключването на сделката.)
Върхът на фунията е мястото, където влизат всички (посетителите на вашия сайт). Само най-заинтересованите купувачи ще се движат по-надолу по фунията ви.
Така че, когато чуете вашите клиенти да казват „разширете фунията“, сега знаете за какво се отнасят. Те искат да излъчат по-голяма мрежа, като рекламират пред нова аудитория, повишавайки своята маркова осведоменост, добавяйки входящ маркетинг и т.н., за да привличат повече хора към сайта си, като по този начин разширяват фунията си. Колкото повече хора има във фуния, толкова по-широка е тя.
Не сте ограничени да използвате фунията си строго за регистрация и / или покупка. Можете да поставите фунии в целия си уебсайт, за да видите как посетителите се движат през определен поток от уебсайтове.
Може да искате да проследявате регистрация за бюлетин (Преглед на формуляра за регистрация в бюлетина> Формуляр за подаване> Потвърждаване на имейл) или просто преобразуване на страница (Преглед на страница за регистрация> Подаване на регистрация).
Разберете какви са целите ви и какво искате да правят посетителите на вашия сайт и тогава вече можете да създадете фуния за него.
След като разполагате с данните, ще можете да видите къде са пътните блокировки и да оптимизирате фунията си. Нека да навлезем малко по-дълбоко в това.
Защо фуниите са от полза
С отчета за фунията можете да видите къде губите клиенти.
Да вземем за пример вашия среден бизнес в модел. Ето как фунията може да ги търси:
Посетен сайт
Записана за пробен период
Използван продукт
Обновен до заплащане
Фуния в реалния живот
Фуниите се случват всеки ден при потребителите. Нека разгледаме процеса на фунията за магазин на дребно и да видим съответните стъпки в магазина за електронна търговия. Ще проследяваме фуния за покупка.
Магазинът за електронна търговия има щастието да може да види фуния.
Добре, така че сега разбираме какво представлява фуния и защо помага. Нека да разгледаме продукт, който предлага фунии – Google Analytics.
Как работят фуниите на Google Analytics
Google Analytics предлага фунии и ние сме писали подробно за него в миналото. Има няколко неща, които трябва да знаете, когато създавате фунии в Google Analytics:
• Това е доста основна фуния. Ако не искате да се гмурнете дълбоко в данните и да оптимизирате, можете да продължите с това.
• Не можете да се върнете назад и да преглеждате със задна дата данни. След като създадете фунията си, ще можете да вървите напред само когато данните влизат.
В следващи статии ще научите как да настроите фуния за реализация в Google Analytics.
Нека повторим накратко.
- Когато някой от вашия уебсайт направи нещо, което искате да направят (т.е. регистрира се, направи покупка, попълни формуляр и т.н.), това е известно като реализация.
- Фуния се използва за проследяване на стъпките, които водят до това преобразуване. Например фирмите за електронна търговия искат хората да купуват продукти на уебсайта си. Тяхната фуния може да има тези стъпки:
посетен сайт> гледан продукт> поставен продукт в количка> закупен.
- Използвайки отчет за фунията, можете да видите къде хората отпадат по пътя към реализация.
- Google Analytics предоставя фунии като част от безплатния софтуер на Google Analytics.
Valeri Petrov SEO & Marketing Manager
vpetrov@webtik.bg
(+359) 883 401 305
WEBTIK
www.webtik.bg
Bulgaria, Sofia, ul. Kumanovski Boi 8, 1229